Page 5 - Richter_Patika_2
P. 5

dulás is segíthet szó szerint és képletesen is magunk mögött hagyni a problémáinkat.
A kikapcsolódás pedig azt is elhozhatja, hogy más szemszögből tudunk nézni a minket fog- lalkoztató kérdésekre, és talán újszerű megol- dást is találunk rájuk.
FELTÖLTŐDÜNK D-vitaminnal
A D-vitamin fontosságát az utóbbi években nem győzik hangsúlyozni az orvosok: renge- teg betegséget segít megelőzni, óvja a cson- tok és a fogak egészségét, hatással van a hangulatunkra, sőt, még az immunrendszer működését is segítheti. Mindezt pedig nagy adagban kapjuk a napsugarakból. Persze arról szó sincs, hogy fényvédelem nélkül kel- lene kimennünk a tűző napra (ellenkezőleg, a fényvédelemre mindig oda kell figyelnünk), épp elég kora reggel és késő délután egy kis séta vagy sport a félárnyékos, szórt fényű helyeken.
Többet vagyunk a SZABADBAN
Bár a szabadtéri programok télen is nagyon fontosak és hasznosak, lássuk be, hidegben és esőben nem igazán szeretünk kibújni a jó meleg szobából. Nyáron viszont a legtöbben szinte rohannánk kifelé, kevesen szeretnek zárt helyen üldögélni. A baráti találkozókat nyitott teraszokra szervezzük, benti buli helyett kerti
partit tartunk, fesztiválokon múlatjuk az időt, edzőterem helyett pedig kint sportolunk, vagy legalább sétálunk, kirándulunk, úszunk. Vagyis friss levegőt szívunk, és felfrissülünk tőle.
Nagy a választék EGÉSZSÉGES ételekből
Elég nyáron kimenni a piacra: a standok valósággal tobzódnak az egészséges ételek- ben. Óriási a zöldség- és gyümölcsválaszték, köztük olyan szezonális finomságokkal, ami- lyenek például az eper, a cseresznye vagy a málna, amelyekből addig kell minél többet elfogyasztani, amíg tart a szezonjuk.
Sokkal több kedvvel állítunk össze ilyenkor egy finom salátát, és teszünk mellé egy szelet szabad tűzön grillezett húst. Ráadásul, amikor meleg van, kevésbé kívánjuk a zsíros, kaló- riadús fogásokat, mint télen – sokkal jobban érezzük magunkat a könnyű és finom ételekkel.
SPORTOLNI is egyszerűbb
Abból pedig, hogy frissebbnek, kipihentebb- nek érezzük magunkat, szinte egyenesen következik, hogy a mozgáshoz is több kedvünk van. Az is sokat számít, ha a jó időben inkább
hamarabb leszállunk a buszról, és sétálunk egyet, de a városnéző túrák is komoly edzést jelentenek. A biciklizés, a túrázás, a tollaso- zás, a pingpongozás, a kocogás és az úszás is mind remek mozgásforma, amely javítja az erőnlétünket.
Csiki Judit
life & style coach
5


































































































   3   4   5   6   7