Page 6 - Richter_Patika_18_3
P. 6

6
Mozogjunk eleget!
A testmozgás már önmagában is oldja a feszült- séget, sőt, akár a depressziós hangulatra is jó hatással lehet. Ezen kívül elejét veszi a téli hízásnak, és a stressz okozta kedvezőtlen élettani változásoknak. Még jobb, ha a hideg ellenére a szabadtéri sportra szavazunk, és megpróbáljuk kihasználni a rövid napsütéses időszakot. Ha lehet, tartózkodjunk minél többet a friss levegőn. Ha inkább edzőteremben szere- tünk mozogni, akkor legalább ebédszünetben menjünk ki egy rövid, kényelmes sétára.
Törődjünk a lelkünkkel is!
Igyekezzünk lassítani, és amennyire lehet, jelen lenni az adott pillanatban. Az állandó rohanás ugyanis hajszolttá tesz – néha meg kell törni ezt a kört, és szándékoltan lassabb fokozatba vál- tani. Sétáljunk legalább 10-15 percet ráérősen, vagy szánjuk negyed órát egy rövid meditáci- óra: egyszerűen lassítsuk le, és figyeljük meg a légzésünket. Ha egy kicsivel több időnk van, iratkozzunk be jógázni, hogy ott sajátítsuk el a lazítás és a tudatosság művészetét.
Szánjunk egy kis időt a saját kedvtelése- inkre.
Ne féljünk naponta negyed-fél órán keresztül belemerülni valamilyen kényeztető tevékeny- ségbe, amelynek csak annyi a haszna, hogy jó kedvre derít. Nézzünk meg egy részt a ked- venc sorozatunkból (lehetőleg inkább valami- lyen vígjátékot válasszunk a thrillerek helyett), olvassunk egy jó könyvet, hallgassuk a ked- venc zenénket, vagy akár táncoljunk egy keve- set, bújjunk forró fürdőbe, tegyünk fel egy arcpakolást, készítsünk valamilyen egészséges finomságot – a lista szinte végtelen, és tetszés szerint bővíthető.
Ha jut rá időbeli és pénzbeli keret, időnként menjünk el legalább egy (vagy akár több) napra egy wellnessfürdőbe, és gyógyvízzel, szauná- val, masszázzsal oldjuk az izmok feszülését. A masszázs egyébként bármikor hasznos és egészséges kényeztetés, néha érdemes beik- tatni a programunkba.
Éljünk feltöltő környezetben. A rendezet- len, zsúfolt környezet további stresszt okoz, így érdemes időről időre kiselejtezni a felesleges holmikat. A takarítás furcsa módon a legtöbb ember számára maga is pihentető tevékenység. Ha kell, rendezzük át a lakást, keressünk ins- pirációt az új dekorhoz. Rendezgessük a nyári fotókat, készítsünk belőlük olyan dekorációt, amelyikre jó ránézni. Az is remekül feltölt, ha valamilyen kézzel végzett, kreatív tevékeny- ségben merülünk el.
Igyekezzünk eleget pihenni! Az alváshiány a testet és a lelket is megviseli. Épp ezért, ha tudjuk, érdemes úgy alakítani a napirendün- ket, hogy beleférjen a szükséges 8 óra alvás. A hálószoba legyen nyugodt, csendes, sötét és viszonylag hűvös, így tudunk a legmélyebben, legnyugodtabban aludni.
Csiki Judit
life & style coach


































































































   4   5   6   7   8